Noud regelt het allemaal

Naam: Noud
Afdeling: Commerciële Digitalisering
Functie: Programmamanager Commerciële Digitalisering
Eerste dag bij Svedex: januari 2022


Noud Huisman was niet actief op zoek naar een nieuwe uitdaging, maar besloot toch te solliciteren op de functie van hoofd verkoop binnendienst Benelux bij Svedex. En daar heeft hij nog geen moment spijt van. Inmiddels heeft Noud zich binnen ons bedrijf ontwikkeld en heeft hij de overstap gemaakt naar de functie van programmamanager commerciële digitalisering.

Sinds wanneer werk je bij Svedex en wat doe je precies?

“Ik ben bij Svedex begonnen in januari 2022. Destijds zag ik de vacature van hoofd verkoop binnendienst Benelux voorbijkomen. Hoewel ik eigenlijk niet actief op zoek was naar een nieuwe baan, had ik positieve verhalen gehoord van mensen die bij Svedex hadden gewerkt. Bovendien was ik al bekend met het merk omdat ik thuis zelf Svedex-deuren heb. Dus besloot ik toch te solliciteren en werd uitgenodigd voor een gesprek. Meteen was ik onder de indruk van de omvang en de potentie van het bedrijf. In eerste instantie ben ik begonnen als hoofd verkoop binnendienst Benelux, waar ik twee verkoopteams aanstuurde. Maar gezien de snelle digitale ontwikkelingen en de kansen die hier liggen, heb ik de afdeling commerciële digitalisering opgezet. Sinds 1 oktober 2023 geef ik leiding aan deze afdeling, waarbij we ons bezighouden met onder andere verbetertrajecten en het starten van nieuwe ontwikkelingen op het gebied van commerciële digitalisering."

Hoe helpt Svedex je om te groeien in je werk?
“Ik krijg veel vrijheid om mijn werk op mijn manier in te vullen en om met mijn ideeën aan de slag te gaan. Onder mijn collega’s heb ik een aantal sparringpartners gevonden die me goed coachen. Dat het een groot bedrijf is, werkt ook mee. Want als je met veel mensen samenwerkt, kun je ook van veel mensen leren.”

Wat is het belangrijkste dat je bij Svedex geleerd hebt?
“Er gebeurt momenteel veel in de wereld. Net als veel andere bedrijven hebben we hierdoor te maken met de nodige uitdagingen. Ik heb geleerd dat je je vooral moet focussen op zaken waar je wél invloed op hebt. Het is belangrijk dat je altijd de klant centraal blijft stellen. Daarom is het belangrijk dat je snel en flexibel reageert als organisatie, hier werken we elke dag aan.”

Wat is het leukste aan werken bij Svedex?
“Het is een grote, maar platte organisatie. De lijntjes zijn kort. Er werkt een mooie mix aan ervaren krachten en enthousiaste jongeren, die allemaal trots zijn op het bedrijf. We maken bovendien een breed scala aan producten en werken heel klantspecifiek. Dat alles zorgt ervoor dat mijn werk nooit saai wordt.”

Wat zijn je plannen en ambities voor de toekomst?
“De goede ontwikkelingsmogelijkheden waren een van de redenen dat ik bij Svedex wilde werken. Dat vind ik niet alleen voor mezelf heel belangrijk, maar ook voor mijn teams. Want als mensen zich persoonlijk ontwikkelen, kom je ook als team verder. Ik vind het mooi dat ik mensen hierin mag begeleiden. Verder gebeurt er veel in mijn vakgebied, vooral op het gebied van digitalisering en strategisch klantcontact. Mijn vakgebied zal hierdoor de komende jaren ook veranderen. En ik zie mezelf daar in meegroeien!”