Noud regelt het allemaal

Naam: Noud
Afdeling: Handel
Functie: Hoofd verkoop binnendienst Benelux
Eerste dag bij Svedex: januari 2022


Noud Huisman was niet op zoek naar een nieuwe baan, maar besloot toch te solliciteren op de functie hoofd verkoop binnendienst Benelux bij Svedex. En daar heeft hij nog geen moment spijt van gehad.

Sinds wanneer werk je bij Svedex en wat doe je precies?
“Ik ben in januari 2022 in dienst gekomen. Toen ik de vacature voorbij zag komen, was ik eigenlijk niet op zoek naar een nieuwe baan. Maar ik kende mensen die bij Svedex hadden gewerkt en die daar erg positief over waren. Het merk kende ik ook al, omdat ik thuis zelf Svedex-deuren heb. Ik besloot te solliciteren en mocht op gesprek komen. Meteen was ik onder de indruk van de omvang en de potentie van het bedrijf. Als hoofd verkoop binnendienst Benelux stuur ik nu twee verkoopteams aan. Ook ben ik bezig met o.a. verbetertrajecten op het gebied van commerciële digitalisering.”

Hoe helpt Svedex je om te groeien in je werk?
“Ik krijg veel vrijheid om mijn werk op mijn manier in te vullen en om met mijn ideeën aan de slag te gaan. Onder mijn collega’s heb ik een aantal sparringpartners gevonden die me goed coachen. Dat het een groot bedrijf is, werkt ook mee. Want als je met veel mensen samenwerkt, kun je ook van veel mensen leren.”

Wat is het belangrijkste dat je bij Svedex geleerd hebt?
“Er gebeurt momenteel veel in de wereld. Net als veel andere bedrijven hebben we hierdoor te maken met de nodige uitdagingen. Ik heb geleerd dat je je vooral moet focussen op zaken waar je wél invloed op hebt. Het is belangrijk dat je altijd de klant centraal blijft stellen. Daarom is het belangrijk dat je snel en flexibel reageert als organisatie, hier werken we elke dag aan.”

Wat is het leukste aan werken bij Svedex?
“Het is een grote, maar platte organisatie. De lijntjes zijn kort. Er werkt een mooie mix aan ervaren krachten en enthousiaste jongeren, die allemaal trots zijn op het bedrijf. We maken bovendien een breed scala aan producten en werken heel klantspecifiek. Dat alles zorgt ervoor dat mijn werk nooit saai wordt.”

Wat zijn je plannen en ambities voor de toekomst?
“De goede ontwikkelingsmogelijkheden waren een van de redenen dat ik bij Svedex wilde werken. Dat vind ik niet alleen voor mezelf heel belangrijk, maar ook voor mijn teams. Want als mensen zich persoonlijk ontwikkelen, kom je ook als team verder. Ik vind het mooi dat ik mensen hierin mag begeleiden. Verder gebeurt er veel in mijn vakgebied, vooral op het gebied van digitalisering en strategisch klantcontact. Mijn vakgebied zal hierdoor de komende jaren ook veranderen. En ik zie mezelf daar in meegroeien!”